Wybór odpowiedniego procesu realizacji transakcji

5 maja 2015

Rezygnacja z zakupów jest dość powszechna w Internecie. Dla każdego właściciela firmy jest frustrujące, gdy zobaczy ilość rezygnacji z zakupów. Gdy klient przed dokonaniem płatności napotyka na jakiś problem, w efekcie czego rezygnuje z zakupów.

Mylący proces realizacji płatności może łatwo doprowadzić do sytuacji „porzucenia koszyka”. I to jest właśnie zadanie dla właściciela firmy, aby maksymalnie ułatwić proces dokonania płatności. Wiele sklepów internetowych, w tym nopCommerce, podjęły się modyfikacji w nowym trendzie, zmierzającym do zmniejszenia liczby kroków które klient sklepu musi pokonać, aby zrealizować własne zamówienie.

Każdy właściciel sklepu powinien dążyć do osiągnięcia właściwego procesu realizacji. Porównamy więc dwa procesy, jednostronicowy jak i wielostronicowy, oraz jak wpływają na czas zakupów oraz sprzedaży.

 

System jednostronicowy

Jak sama nazwa wskazuje, jednostronicowy formularz płatności znajduje się na jednej stronie. W zasadzie, jeden formularz znajduje się na wielu stronach, ale w skróconej wersji. Termin „jednostronicowy” przekazuje proste, ale ważne przesłanie do odbiorców w Internecie, czyli prosty, łatwy w użyciu i przyjazny. Dlaczego jest to bardziej przyjazna opcja? Najlepszym sposobem na zrozumienie tego pojęcia jest, porównanie procesu realizacji przez supermarket. Większość ludzi w supermarkecie przechodzi do szybkiej kasy, lub tam, gdzie kolejka jest mniejsza.

Szybka kasa: Nie ma wątpliwości co do faktu, że jedna strona szybciej się załaduje, niż kilka.

Łatwa nawigacja: kolejny powód, dla klientów internetowych, wszystko zorganizowane na jednej stronie, przejrzyście z góry na dół.

Liniowość: w odniesieniu do układu graficznego, proces jednostronicowy nie rozprasza klientów, co zmniejsza ryzyko opuszczenia sklepu.

 

System wielostronicowy

Podobnie jak powyższy system, tak i ten posiada pewne zalety. Przydatny przy złożonych zamówieniach, takich jak zamawianie elementów z wielu adresów wysyłkowych lub złożenie zamówienia na konfigurowalnych elementach, z wieloma opcjami. Jest łatwy przy korzystaniu z metod płatności firm trzecich, partnerów sklepu, którzy umożliwiają szybkie zaksięgowanie operacji  i tym samym przyśpieszą finalizację zamówienia.

Większość sklepów w dalszym ciągu oferuje wielostronicowy proces finalizacji transakcji. A więc i większość użytkowników, którzy są zaznajomieni ze sklepami online, są również zaznajomieni z tym procesem. Dlaczego więc dokonywać w nim zmian?

 

Interesujący fakt

Czy wiesz, że udokumentowana ilość rezygnacji z transakcji wynosi 68,06%? Zobacz: http://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate

Nie ma procesu, który sprawi, że ten odsetek spadnie do 0%. Jednak każdy właściciel sklepu powinien wybrać taki rodzaj procesora, aby odsetek rezygnacji z zakupów był jak najmniejszy.

 

nopCommerce, jako lider oprogramowania sklepów internetowych, oferuje oba systemy płatności. Udostępnia również opcje personalizacji, pozwalając klientom na wybranie opcji, takich jak kupony rabatowe.

back to top