Jak blog może pomóc w sprzedaży internetowej – część 2

6 kwietnia 2015

Czy coś Cię powstrzymuje od pisania bloga dla Twojej firmy? Czy to, że nie masz wystarczająco dużo pomysłów? Jeśli czytałeś część 1 tej serii, dowiedziałeś się jak ważną rolę odgrywa blog w rozwoju firmy. Blog to także świetny sposób, aby mieć wysokiej jakości treści na swojej stronie związanych z Twoimi produktami czy usługami.

Ale jak można wymyślić treść na bloga, jeśli nie jest się pisarzem? Wielu profesjonalistów lub właścicieli nie wie co napisać. Pamiętaj, że w działalności zawodowej mamy do czynienia z wieloma klientami i wieloma aspektami. Wielu potencjalnych klientów może zadawać tysiące pytań. Najczęściej zadawane pytania mogą być tematem bloga.

Dziś omówimy kilka pomysłów, które mogą zainspirować do napisania dobrej jakości treści na blogu.

 

Zwiastun nowych produktów

Możesz użyć bloga, aby dodać informację o nowych produktach firmy przed oficjalną premierą. Ta strategia może łatwo wzbudzić u Twoich klientów ciekawość. Pomoże również w pielęgnowaniu istniejących relacji z klientami, gdyż będą pierwszymi osobami którym dane będzie zobaczyć nowy produkt bezpośrednio od Ciebie.

Będzie to również pomoc, aby zebrać informacje od istniejących lub potencjalnych klientów, które mogą pomóc poprawić Twój produkt jeszcze na etapie produkcji czy tworzenia.

Wystarczy prosty przykład: firma dając garść informacji o ich nowym produkcie, obserwuje wzrost zaciekawienia klientów, którzy nie mogą się doczekać premiery. Dodatkowo zaciekawienie może wzbudzić intrygujący wpis, jak i konkurs:

Ciężko pracowaliśmy w naszym tajnym laboratorium nad nowym produktem, ale jeszcze nie jest w pełni gotowy. Zdecydowaliśmy jednak, że najwyższy czas, aby uchylić rąbka tajemnicy na….

Co to jest? Zgadnij poprawnie, a otrzymasz bezpłatną kopię w dniu premiery.

 

Odpowiadając na pytania klientów

Czy wiesz, że odpowiadając na pytania z powodzeniem możesz dokonać zmian w wygranej lub przegranej sprzedaży? Niektórzy klienci zadają konkretne pytania dotyczące cech produktu, podczas gdy inni zadają dość ogólne pytania dotyczące przemysłu, marki lub opinii biegłego. W działalności zawodowej należy zawsze mieć na uwadze, że klienci chętniej robią interesy z zaufaną marką/firmą, która posiada wiedzę o branży, niż z osobami bez żadnej wiedzy.

Przykład: Firma, która poprzez udzielane odpowiedzi pokazuje, że dba o swoich użytkowników.

Otrzymaliśmy wiele uwag i pytań od użytkowników. Oto pięć z najczęstszych pytań i opinii na temat nowej strony internetowej, oraz to, co udało nam się do tej pory zmienić.

Jak widać, bierzemy wszystkie komentarze i krytykę poważnie. Staramy się reagować szybko na problemy. Dziękujemy.

 

Nagradzanie klientów: „Klient miesiąca”

Uruchomienie programów takich jak „Klient miesiąca” może przynieść wiele korzyści dla sklepu internetowego i sprawić, że relacje z dotychczasowymi klientami będzie o wiele silniejsze. Po pierwsze, zawsze będziesz mieć pewne treści do pisania na blogu podczas uruchamiania tego rodzaju programu. Dodaje to również wartości Twojej firmie, ponieważ pokazujesz, że uznajesz obecność Twojego klienta i nagradzasz go za wkład w działalność sklepu.

Teraz trzeba się zastanowić, jak wybrać „Klienta miesiąca”? W zależności od rodzaju produktów i usług, które oferujesz, można mieć zestaw kryteriów, które sprawią, że łatwiej jest uruchomić tego typu program. Pamiętaj, nigdy nie powinno się popełnić błędu, opierając kryterium o sprzedaż lub ilość pieniędzy wydanych. To może zniechęcać  innych lojalnych klientów, którzy nie wydają dużo lub kupują niedrogie produkty. Zamiast tego, należy skupić się np. na historii, które mogą zainspirować innych klientów, aby robić interesy z Tobą. Możesz napisać o tym, jak Twój produkt lub usługa dokonała dużej zmiany w życiu Twojego klienta, czyli jak klient osiągnął sukces.

 

Następnym razem, gdy zabraknie pomysłów, skorzystaj z jednego z powyższych. Pamiętaj, że im więcej na blogu piszesz, tym lepszy kontakt będziesz mieć z publicznością i lepiej przekonasz potencjalnych klientów. Twoje wysiłki na pewno się opłacą, bo jak liczba wpisów na bloga zwiększy się, publiczność również wzrośnie.

nopCommerce to świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Oferuje wiele funkcji, w tym blog. Właściciel sklepu ma pełny dostęp do zarządzania blogiem i komentarzami. W nopCommerce, blog może być ograniczony do konkretnego sklepu, w przypadku gdy posiadasz wiele sklepów (dzięki użyciu funkcji multi-sklep).

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/8-how-a-blog-can-help-your-growing-e-commerce-business-part-2.aspx

back to top