Dlaczego recenzje produktów są koniecznością?

28 sierpnia 2015

Recenzje produktów są idealne dla sklepów internetowych, nawet te, które nie są pozytywne. Według badania przeprowadzonego przez „2009 The Nielsen Company”, 70% kupujących, ufa opinii innych konsumentów zamieszczonych w Internecie. Obecnie większość klientów poszukuje recenzji produktów przed dokonaniem zakupów. Statystyki pokazują, że sklepy które oferują recenzje, zwiększyły średni wskaźnik zamówień w porównaniu do innych sklepów internetowych, które nie korzystają z takiej funkcjonalności.

Dzisiaj omówimy kilka powodów, które wytłumaczą, czemu recenzje muszą być w każdym sklepie online.

 

Zaufanie, lojalność

Faktem jest, że recenzje produktów wpływają na zwiększenie zaufania do produktu, nawet przedstawione przez osoby, których kupujący nie znają. Recenzje są często postrzegane jako opinie innych, którzy nie chcą im sprzedać produktu, są więc uczciwi, a ich opinia oparta na osobistych doświadczeniach. Recenzje o produkcie są więc obiektywne. W wielu przypadkach, gdy klient nie ma 100% pewności co do produktu, pozytywne opinie mogą go zmotywować do zakupu.

 

Recenzje prezentują zaufanie do produktów

Jako właściciel naprawdę wierzysz w swój produkt, dlatego nie ma powodu, by nie pozwalać na dodawanie recenzji na stronie sklepu. Twoje zaufanie do opinii o produktach może łatwo zwiększyć zaufanie klientów do zakupu. Liczne badania wskazują, że już same opinie mają pozytywny wpływ na sprzedaż w stosunku gdy nie ma opinie w ogóle.

 

Lepsza pozycja w wyszukiwarkach (SEO)

Każda firma w Internecie wie doskonale, jak ważne jest posiadanie odpowiednich słów kluczowych na stronie sklepu i związanych z nimi produktami. Mając opinie produktów na stronie, pozwalasz klientom na wpisywanie ważnych słów kluczowych, co ma odzwierciedlenie w pozycji wyników wyszukiwarek internetowych. Recenzje są doskonałym sposobem, aby mieć na stronie wiele wysokiej jakości treści, związanych z produktami, które są indeksowane przez wszystkie główne wyszukiwarki jakie jak Google, Bing czy Yahoo. Im bardziej oryginalne treści, tym lepiej dla SEO.

 

Negatywne opinie nie są szkodliwe

Wiele firm myśli, że negatywne opinie mogą mieć wpływ na ich sprzedaż. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. Negatywne opinie rzeczywiście mogą pomóc witrynie, gdyż klienci uważają, że recenzje są bezstronne. Jako klient, jeśli  widzisz tylko pozytywne recenzje, nie stajesz się bardziej podejrzliwy? Kiedy klienci zobaczą również i negatywne opinie, mają wrażenie, że właściciel sklepu, nie zatrudnił osób w celu pisania opinii, a te przedstawione są prawdziwe.

Ciekawostka: Journal of Consumer Research przeprowadził badanie na temat negatywnych opinii i ich wpływu na sprzedaż. Badania pokazują, że firmy mogą korzystać, gdy klienci będą pisać recenzje, nawet te negatywne.

 

Pomoc w ulepszaniu produktów

Recenzje są jednym z najlepszych sposobów, aby otrzymać informacje od swoich klientów. Opinie o produkcie mogą być ważnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji o zakupie. Przypuśćmy, że sklep internetowy oferuje produkt, z niezrozumiałą instrukcją. Wielu klientów może zatem umieścić negatywną opinię o skomplikowanej instrukcji montażu dołączonej do produktu. To wielka szansa dla sklepu, aby posłuchać klientów i zmienić taką instrukcję.

Ciekawostka: według sondażu przeprowadzonego przez Dimensional Research, 90% kupujących twierdzi, że pozytywne opinie na forum mają wpływ na decyzję o zakupie, podczas gdy 86% stwierdziło, że na ich decyzję wpłynęła negatywna opinia.

nopCommerce oferuje funkcję recenzji, która jest jedną z najlepszych form marketingu. Prosząc o wsparcie klientów, dajesz im narzędzie, dzięki któremu ich głos może zaistnieć i inni mogą go zobaczyć. nopCommerce obsługuje również funkcję uczynności („czy ta opinia była pomocna?”).

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/18-why-product-reviews-are-a-must-have-for-online-stores.aspx

back to top