Big Data w E-Commerce

1 marca 2016

Big Data in Ecommerce

Big Data w e-commerce

Na wstępie należałoby zadać pytanie czym jest Big Data i czy jest to niezbędne w prowadzeniu sklepu internetowego? W sieci, artykułach branżowych można znaleźć wiele definicji Big Data, wiele z nich jest całkowicie nie zrozumiała dla przeciętnego użytkownika. Big Data
jest niczym innym jak systemem, w którym jest gromadzona i porządkowana bardzo duża ilość danych, która pochodzi z różnych źródeł. Jaki jest tego cel? Ze zgromadzonych danych możemy wyciągnąć informacje na temat panujących czy też powstających trendów.

Jak to się ma do e-commerce i właścicieli sklepów internetowych?

Polega to na niczym innym jak zebraniu jak największej ilości danych na temat klientów odwiedzających sklep. Poznaniu ich upodobań, lokalizacji, preferencji, zachowania w celu zwiększenia sprzedaży. W całym procesie tworzenia strategii marketingowych jest to jeden
z najważniejszych procesów. Dzięki Big Data jesteś w stanie dostosować ofertę, kampanię promocyjną, reklamy dokładnie do tego czego oczekuje Twój potencjalny klient. Ze względu na efektywność Big Data każdy z posiadaczy sklepów internetowych powinien rozważyć jej wykorzystanie.

Big Data jako źródło cennych informacji?

W dzisiejszych czasach ilość sklepów internetowych rośnie z roku na rok, każdy właściciel sklepu musi poszerzać swoją ofertę, dostosowywać ją do panujących trendów po to, by móc się wybić wśród coraz większej konkurencji. Kluczowe w tym wypadku są zebrane informacje. Informacje możemy pobierać z wielu źródeł:

- Social Media - nikt nie zaprzeczy, że obecnie Facebook, Twitter, Google+ są bardzo dobrym i cennym źródłem wielu informacji. Pozyskując nowe osoby, które nas na tych portalach "śledzą" możemy poznać ich zainteresowania, poglądy, tylko po to by później wykorzystać to w celu tworzenia sprecyzowanej i dostosowanej pod nich oferty.

- Analitycs - narzędzia, które automatycznie zbierają informację o naszych użytkownikach, a efekt możemy przeanalizować na stworzonych wykresach.

- CRM - zarządzanie kontaktami z naszymi klientami. Uzupełnienie podstawowych informacji typu wiek, płeć daje nam możliwość dostosowywania ofert do danych grup docelowych, w połączeniu z danymi z facebook’a możemy sprawdzić, które grupy wiekowe są najbardziej zainteresowane naszymi produktami, które nie są nimi zainteresowane w ogóle i na tej podstawie prowadzić działania promocyjne

Zapewne zastanawiasz się jak możliwe jest zebranie takiej ilości informacji, uporządkowania jej, jednocześnie dbając o to, by GrandNode funkcjonował wydajnie i stabilnie? Faktycznie, bez odpowiednich narzędzi byłoby ciężko, na ratunek przychodzi NoSQL i wykorzystywana baza danych MongoDB.

 

 

Dlaczego inwestycja w Big Data jest tak ważna?

Możemy je wyliczać godzinami, a lista może być bardzo długa. Jednak gdybyśmy chcieli wyróżnić kilka najważniejszych korzyści, które uzyskamy wykorzystując Big Data były by to:

- poznanie swoich klientów, ich zachowania, działania, sposobu podejmowania decyzji, preferencji
- obniżenie kosztów reklamy, inwestycja jedynie w tą, która będzie najbardziej efektywna dla nas
- zwiększenie popularności i rozpoznawalności firmy
- poznanie konkurencji, poznanie ich mocnych i słabych stron, wykorzystanie i analiza tego, da mierzalne korzyści w postaci efektywniejszych działań marketingowych
- dopasowanie oferty do danych konsumentów, zmniejszy prawdopodobieństwo, że produkty nie będą kupowane

Biorąc pod uwagę wyżej wypisane korzyści dlaczego przedsiębiorcy mieliby rezygnować z szansy poprawienia swojej sytuacji na rynku? Większość firmowych pieniędzy jest przeznaczana na towar, na reklamę, na pozycjonowanie w jednym celu. Zwiększenia sprzedaży, zysków. Skoro wykorzystywanie Big Data niesie za sobą tyle korzyści, analiza zebranych informacji może skutkować obniżeniem wydatków, inwestycję tylko w te metody, towary, które się sprawdzają zwiększy ten zysk dwukrotnie.

 

 

Big Data w GrandNode

Wiemy jak bardzo ważne są dla Ciebie zyski, dlatego jako pierwsi na rynku w standardowych funkcjonalnościach GrandNode udostępniamy narzędzia do gromadzenia i uporządkowywania danych. Możesz dynamicznie, automatycznie wpływać  na ofertę wyświetlającą się klientom, na wyświetlaną się treść na stronie. Każdy Twój klient po przeanalizowaniu może zostać dopisany do danej grupy klientów. Ty natomiast jako właściciel sklepu jesteś w stanie dopisać do tej grupy klientów produkty, aktualności, mailing, by maksymalnie zwiększyć szansę na dotarcie do odpowiedniej osoby z odpowiednią treścią.

Wykorzystuj raporty dostępne na pulpicie Twojego sklepu, by analizować to czy działania, które podejmujesz osiągają zadowalające Cię rezultaty.

Ponieważ wiemy jak ciężko uporządkować taką ilość danych, w GrandNode stawiamy na wygodę, nie musisz już korzystać z dziesięciu różnych programów marketingowych, by uzyskać ten efekt. Wystarczy sklep stawiający na Big Data.

Sprawdź już teraz jak duży nacisk na Big Data kładziemy w GrandNode

 

back to top